Krachttraining Wijchen

Wat is krachttraining?

Bij krachttraining werk je specifiek aan het vergroten van je spierkracht en spiervolume. Krachttraining, als methode, is er met name op gericht om spiermassa op te bouwen en het lichaamsvetpercentage te verlagen. Krachttraining is een training met extra weerstand om je (spier)kracht te verbeteren, meestal met als doel om (sport)prestaties te verbeteren.

Voor wie is krachttraining geschikt?

Krachttraining is geschikt voor iedereen, van jong tot oud(er) en van beginner tot gevorderde sporter. 

dumbells

Algemene krachttraining

Algemene krachttraining heeft als doel om het gehele lichaam sterker te maken en te trainen. De krachttraining heeft als doel om je hele lichaam te verstevigen en niet specifiek één spiergroep. Bij het volgen van algemene krachttraining zullen de voordelen al snel merkbaar zijn. Denk hierbij aan het verstevigen van de rug om rugklachten te voorkomen bij mensen die een zittend beroep hebben of het voorkomen van blessures bij sporters.

Sportspecifieke krachttraining

Sportspecifieke krachttraining concentreert zich met name op specifieke bewegingen uit een bepaalde tak van sport. Bij sportspecifieke krachttraining wordt vaak afgeweken van de 'standaard' krachtoefeningen met gewichten, zodat ook de coördinatie een grotere rol speelt bij het uitoefenen van deze krachttraining.

Krachttrainingsoefeningen

Bij krachttraining wordt een aantal oefeningen gebruikt, waaronder:

  • Bankdrukken

  • Calf raises

  • SquatChin up

  • Buikspieroefeningen

  • Deadlift

  • Military Press

Vraag voor nog meer motivatie & ondersteuning naar een op maat gemaakt  trainingsschema. Dit zorgt onder andere voor regelmatige updates van je trainingsschema envoor testen om het trainingsresultaat in beeld te brengen. Zo blijft jouw motivatie optimaal.

Beëindiging of tijdelijke stopzetting van uw lidmaatschap kan alleen schriftelijk of aan de receptie.
Verstuur
Go4Fit