Eerstvolgende lestijden

  • 18:30-19:00Maandag Wijchen
  • 19:00-20:00Maandag Beuningen
  • 19:45-20:45Woensdag Beuningen

Lesdagen

Maandag / Woensdag
  Volledig lesrooster +

Strong by Zumba™

Wat is is Strong by Zumba?

STRONG by Zumba™ is niet te vergelijken met de andere Zumba® Fitness lessen zoals je ze kent. Deze les maakt namelijk ook gebruik van progressive resistance overload, plyometrics, je core en functional training, kort gezegd maken deze functies met en in je lichaam gebruik van je eigen lichaamsgewicht. Dit doen we met bijvoorbeeld door een hoge intensiteit met knieën hoog, burpees, jumping jacks en een lage intensiteit door push-ups, squats, lunges, jump ropes (touwtje springen zonder touw) en kickboxen. 

STRONG by Zumba™ maakt gebruik van de high intensity interval training methode zoals HIIT, maar krijgt een ‘Zumba twist.’ Dit noemen we ‘HITTZ’ - High Intensity Tempo Training - Zumba® style. Dat doen we door tijdens een les langzaam het tempo op te schroeven en je uit te dagen om jezelf sterker te maken!

Opbouw van de les

De les bestaat uit 6 delen:

  • Warm-up
  • Kwadrant 1: Ignite
  • Kwadrant 2: Fire-up
  • Kwadrant 3: Push your limits
  • Kwadrant 4: Floorplay
  • Cool down

Elk deel duurt ongeveer 10 minuten. Een warm-up is nodig om ervoor te zorgen dat we niet meteen de spieren overstrekken. Nadat we opgewarmd zijn zal de les langzaam omgebouwd worden met 4 kwadranten. Elke kwadrant zal zwaarder worden en jou proberen je limiet te bereiken. De eerste 3 kwadranten zijn oefeningen op muziek waar je een afwisseling maakt tussen op je benen staan en ook een deel oefeningen doet op de grond (denk aan push-ups). In de laatste kwadrant Floorplay doen we alleen vloeroefeningen. Hiervoor kan een yogamat of handdoek gebruikt worden.

Go4Fit